Is deze nieuwe modetrend, gespot in New York, geschikt voor jou?

Is deze nieuwe modetrend, gespot in New York, geschikt voor jou?

Trends komen en trends gaan. Soms gaan ze snel voorbij en soms lijken het blijvertjes. Zo’n modetrend is 2 keer gek wordt gezegd. De eerste keer als de trend  in de mode komt en de tweede keer als de trend echt weer uit de mode is.

Voor de meeste modeliefhebbers zijn trends super belangrijk. Ze zijn altijd hip en volgens de laatste mode gekleed, zien er stylisch verantwoord uit en wat mij altijd zo fascineert is dat ze er vaak niet op letten of een trend wel bij ze past en of bij ze staat. Daar is in mijn ogen nog heel veel winst te behalen. Zeker als kleding er zakelijk gezien toe doet. Maar daarover straks meer.

Trendvolgers besteden veel tijd en aandacht aan hun uiterlijke presentatie en hebben vaak een enorme garderobe, de ene trend is nog niet voorbij of de andere dient zich al aan. Het is een behoorlijke kostenpost als je alle trends wilt volgen. Wat is nu de trend waar we komende tijd niet meer omheen kunnen?

Dé nieuwe modetrend is de kleur babyblauw. De etalages en winkels in New York hangen vol met deze pastelkleur. Waren we net een beetje gewend aan de kleur roze, die in 2016  tot modekleur was uitgeroepen door het gerenommeerde kleurenbedrijf Pantone is het nu de kleur babyblauw waar je niet meer omheen kan.

 

Gigi Hadid

 

En dan lees ik in de bladen dat pastelblauw bijna iedereen staat. En dat is zo misleidend, want daar gaat het mis voor velen. Want natuurlijk staat pastelblauw lang niet iedereen, sterker nog bij de meesten staat pastelblauw niet. Het wordt pas interessant als je deze pastelkleur gaat combineren, ook voor Gigi Hadid! Want met haar donkere kleurbeeld  zou ze veel meer in harmonie zijn met haar kleding als ze lichtblauw combineert met een donkerdere kleur. Nu zie ik eerst haar prachtige kleding en na twee keer kijken zie ik pas wie zij is. De verbinding met haar gezicht ontbreekt en voor haar, als internationaal topmodel,  is dat niet zo belangrijk, het gaat om de kleding die zij showt, die moet uiteindelijk verkocht worden.

Voor vrouwelijke ondernemers is het wèl belangrijk helemaal zichtbaar te zijn en dat het beeld direct ‘klopt’ met wie je bent zodat je gezien wordt en impact hebt.

Blauw is een geweldige zakelijke kleur voor de koelere kleurenbeelden onder ons.
In Nederland heeft zo’n 70% een koele ondertoon in de huid waardoor koele kleuren prachtig staan. Blauw is dan een echte topper. Maar dan wel die perfecte kleur blauw helemaal afgestemd op jou!  Dus nuances aanbrengen in lichter of donkerder en helderder of gedempter blauw.

 

Trends die voorbijkomen en die helemaal bij je passen zijn geweldig.

 

Mijn advies aan jou is dat jij de mode niet volgt, maar dat de mode jou volgt. Je laat de mode dan niet voorschrijven wat je moet dragen, omdat het in is. Jij bepaalt zelf wat geschikt is voor jou! Het is dan wel zaak dat je weet wat bij je past, wat je goed staat, wat je wilt uitdragen met je bedrijf en als ondernemer en hoe je dat doet, zodat je vanuit de mode die items eruit haalt die TOP zijn voor jou.

Wat ik veel hoor van ambitieuze ondernemers is dat ze eigenlijk niet weten wat bij ze past. Ze zijn vaak niet zo van de mode, houden niet van shoppen en hebben bovendien geen tijd. Daardoor schuiven deze ondernemers het voor zich uit en blijven aanmodderen met hun uiterlijke presentatie. Maar wat als je omzet achterblijft en je best nog wel wat klanten kunt gebruiken? Of dat je het veel te druk hebt omdat je veel te lage prijzen vraagt voor je  diensten. Grote kans dat je veel laat liggen in je uiterlijke presentatie. Hoogstwaarschijnlijk mis je enorm veel kansen omdat je je succes letterlijk gezien niet aantrekt, waardoor potentiële klanten jou gewoon niet zien.

 

Wordt het dan niet hoog tijd voor je dat je leert wat bij je past?

 

Mijn visie is dat vrouwelijke ondernemers veel succesvoller zijn wanneer ze zich professioneler kleden. Succes trek je aan! Door zich zo te kleden dat geen klant om ze heen kan verdubbelt hun impact en omzet. Ze worden direct opgemerkt als deskundige en komen veel eerder in beeld bij hun ideale klanten. En dan helemaal in kleding die bij ze past, waar ze zich krachtig en professioneel in voelen. Dat levert zoveel (zelf)vertrouwen op en het maakt outfits bewust kiezen vanuit modetrends veel gemakkelijker.

Loop jij al een tijdje rond met het verlangen om hier werk van te maken, omdat je merkt dat jouw uiterlijke presentatie eigenlijk helemaal niet meer zo aansluit bij wie je bent of wat je wilt uitdragen met je bedrijf? Zou je liever vandaag dan morgen veranderingen willen aanbrengen, omdat je merkt dat je impact en omzet achterblijft terwijl je wel die enorme drive in jou voelt?

Dan is de VIP-dag Beter Kleden, Meer Verdienen iets voor jou.

Dit is wat ondernemer Roos Boer van Succesvol Scheiden ’t Gooi schreef na het volgen van de VIP-dag: “Het was een topdag!! Iedere vrouw die zich zakelijk beter wil kleden, zou zichzelf dit feestje moeten gunnen!! Ga een dag op pad met Astrid Mast ladies!!”

Je leert in 1 dag succesvolle outfits samen te stellen waarmee jij jezelf helemaal op de kaart zet.

Outfits die bij jou en je talenten passen, waarin jij je krachtig en zelfverzekerd voelt en je professionaliteit en persoonlijk leiderschap uitdraagt en die passen bij jouw bedrijf, waardoor jij (nog meer) zakelijk succes behaalt.

 

Ja, ik wil graag in gesprek!

 

Bekijk het aanbod en vraag (geheel vrijblijvend) een gesprek met mij aan waarin we samen bekijken of deze VIP-dag bij je past.

Heb je vragen? Voel je vrij en bel direct naar 06-13708867 of mail naar info@succestrekjeaan.nl

Tot snel!

 

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *