En toen zei ze: jij gaat alleen maar voor de buitenkant…

Laatst sprak ik met een onderneemster die andere bedrijven helpt met professionele zichtbaarheid. Ik kwam haar op social media tegen en wat me direct opviel en ontzettend triggerde was dat ze zelf niet genoeg professioneel zichtbaar was. Zowel op LinkedIn als op haar eigen website. We hadden over een weer wat contact en we spraken elkaar uiteindelijk telefonisch.

Ze had zelf een puur natuur uitstraling en besteedde weinig tijd aan haar uiterlijke presentatie. Wel altijd gepast voor de gelegenheid, daar dacht ze wel over na.

11861278_s

Ondertussen had ze ook naar mijn website gekeken en het eerste dat ze zei was, “het verschil tussen jou en mij is dat jij je alleen met de buitenkant bezighoudt en ik voor de binnenkant en de inhoud ga”. Dat vond ik nogal wat en ik vroeg haar; wat maakt dat je denkt dat ‘jezelf opvallend goed kleden’ alleen met de buitenkant te maken heeft? Het was een aanname van haar die voortkwam uit een allergie voor vrouwen die zich opvallend goed kleden en zich op die manier professioneel presenteren en profileren.

Zo had ze er nog nooit naar gekeken zei ze. Dat de buitenkant moet kloppen met de binnenkant en dat je alleen dan een beeld creëert dat klopt voor de buitenwereld.

Ik kom het vaak tegen vrouwen die zeggen voor de binnenkant te gaan en de buitenkant niet belangrijk vinden. Maar ook een oordeel hebben over vrouwen die met de buitenkant bezig zijn en het belang zien van zich op en top presenteren.  Die buitenkant wordt dan vaak als oppervlakkig gezien. Maar wat zie je direct in een eerste contact? Juist, de buitenkant! Voordat je ook maar iets gezegd hebt. Je uiterlijke presentatie is een super krachtig communicatiemiddel dat je inzet om je doel te behalen.

Maar wel op één voorwaarde: dat je via je uiterlijke presentatie laat zien welke kwaliteiten, deskundigheid en expertise jij bezit! Als die buitenkant matcht met wie je bent, dan draag je dat congruent uit en zo haal je het succes naar je toe en groei je verder met je bedrijf.

Als je alleen voor de inhoud en de binnenkant gaat en je de plank misslaat met je uiterlijk dan mis je klanten en omzet!

Hét grote geheim van jezelf opvallend goed kleden is dat je door je kleding laat zien wie je bent. Dat je dus óók je innerlijke kwaliteiten laat zien in je outfit waardoor je, compleet in balans, jezelf opvallend goed kunt kleden. Want als je dát doet straal je een en al congruentie uit en leidt er niets af, klopt het beeld, is er vertrouwen, komen potentiële klanten naar je toe, trek je letterlijk succes aan.

Herken je bij jezelf dat je ook vooral van ‘de inhoud en de binnenkant’ bent maar merk je dat je toch regelmatig je doel niet bereikt? Dat je veel kansen laat liggen omdat jezelf niet ‘op en top’ presenteert als ondernemer waardoor je niet genoeg klanten aantrekt en je groei stagneert?

Merk je dat je toe bent aan het zetten van die essentiële stap naar ‘professioneler gekleed gaan’? En weet je niet hoe je jezelf optimaal presenteert in outfits die zo bij jou passen waardoor geen klant meer om je heen kan? Meld je dan aan voor een intake gesprek.

Let op: 17 maart a.s. start voor de allerlaatste keer het 4-maandenprogramma Beter Kleden, Meer Verdienen. En er zijn nog enkele plaatsen vrij! Is die plek voor jou? Wacht dan niet langer meer en geef je direct op voor een gesprek zodat we samen bekijken of dit programma geschikt is voor jou.

 

 

 

 

Deel gerust met je netwerk:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *