Waarom je vooral buiten de kaders moet blijven om succes aan te trekken.

Laatst had ik een interessant gesprek met een ambitieuze vrouwelijke ondernemer. Ze heeft een heel eigen stijl, ziet er altijd leuk uit en onderscheidt zich door haar manier van kleden. Naast dat ik dit zo enorm waardeer in ondernemers die dat doen ben ik ook altijd nieuwsgierig hoe dit is ontstaan.

IMG_2561

Ze vertelde mij dat ze zich altijd heeft willen onderscheiden omdat ze een hekel heeft aan eenheidsworst. Allemaal hetzelfde, niemand meer uniek en veilig onder het maaiveld. Dan loop je met de stroom mee, onderscheid je je niet en ben je helemaal niet zichtbaar.

En wat ze helemaal niet wilde is dat mensen haar in een hokje duwen, dat ze binnen de kaders moet blijven. Daar was ze allergisch voor.

Om vooral niet in de hokjes te komen deed ze altijd iets opvallends met haar outfits.  Een mooie print, een artistiek sieraad, een creatieve schoen. Prachtig, als het in balans is. Als het niet in balans is wordt het direct je grootste valkuil omdat het zo kan afleiden dat potentiele klanten jou niet zien maar je outfit.

Toen ik haar dit teruggaf, werd ze even stil. Zo had ze er nog nooit naar gekeken. Ze vertelde mij dat ze mensen graag triggerde met haar manier van kleden.  En dat ze merkte dat ze met haar outfits mensen ook regelmatig op het verkeerde been zette. Het was een soort van spel. Ze was zich bewust van de eerste indruk die cruciaal is voor een tweede gesprek. Of ze Überhaupt een 2e gesprek kreeg met ideale potentiele klanten werd in ons gesprek dé grote vraag. Daar was ze niet bewust mee bezig en dat wist ze niet precies en daar liggen juist de kansen voor succes!

Ik kom het vaker tegen bij ondernemers. Dat ze zich niet bewust zijn van wat ze daadwerkelijk uitdragen met hun kleding waardoor ze niet met hun ideale klanten werken omdat ze hun potentiele klanten niet laten zien wie ze echt zijn. Een 2e kans voor die 1e indruk heb je niet. Het beeld van wie je bent als ondernemer moet daarom direct kloppen en daar liggen enorme kansen.

Jezelf prettig voelen en je zo authentiek mogelijk presenteren, ook buiten de kaders, is een voorwaarde om het succes aan te trekken. Maar wel met die uitstraling die noodzakelijk is voor zakelijk succes.  En daar bedoel ik mee dat je je kleedt voor het doel dat je wilt bereiken. Je outfit gaat dan voor je werken en zo haal je je ideale klanten naar je toe.

Herken je dit?  Je bent gelukkig niet de enige.

Hoe zou het voor je zijn als je jezelf ‘opvallend goed’ kleedt? Helemaal authentiek en professioneel,  passend bij jou waardoor je succes naar je toehaalt en verder groeit.

Merk je dat je toe bent aan het zetten van die essentiële stap naar ‘professioneler gekleed gaan’? En weet je niet hoe je jezelf optimaal presenteert in outfits die zo bij jou passen, waarin je je onderscheidt en waardoor geen klant meer om je heen kan? Meld je dan aan voor een intakegesprek zodat we samen kunnen bekijken welke essentiële stap jij als eerste gaat zetten om opvallend goed gekleed te gaan en dat jij daardoor verder ontwikkelt en doorgroeit met je bedrijf en in je carrière.

JA, IK WIL GRAAG IN GESPREK!

 

 

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *